مقاله پنجم | اهمیت درس مدیریت بازاریابی



بررسی دروس کارشناسی ارشد مجموعه مدیریت 

 

 

درس چهارم : مدیریت بازاریابی

 

درس مدیریت بازاریابی یکی از دروس تخصصی مهم در برخی ازگرایش های کنکور کارشناسی ارشد مجموعه مدیریت است که ضرایب آن برای گرایش های مختلف مدیریت به شرح زیر میباشد:

 

گرایش ها

ضریب درس تئوری مدیریت

تعداد سوالات

ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺑﺎزرﮔﺎﻧﻲ

4

15

ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ دولتی

-

-

ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ صنعتی

-

-

ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ فناوری اطلاعات

2

15

ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ تکنولوژی

-

-

ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ مالی

-

-

کارآفرینی

2

15

مدیریت منابع انسانی

2

15

ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ درﻳﺎﻳﻲ بین ﻗﺎره ای

-

-

مالی

-

-

مدیریت بازرگانی دریایی

-

-

مدیریت بحران، سازمان های دولتی ، ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ اﻣﺎﻛﻦ ﻣﺘﺒﺮﻛﻪ ، ﺳﻴﺎﺳﺘﮕﺬاري ﻋﻠﻢ وفناوری

-

-

 

کتاب های بازایابی که در کنکور ارشد به عنوان منابع طراحی سوال استفاده می­شود در سال های اخیر افزایش یافته است. مهترین منابع درس بازاریابی در جدول

زیر آورده شده است:

 

1

مدیریت بازاریابی

روستا، ونوس، ابراهیمی

2

اصول بازاریابی

فیلیپ کاتلر - ترجمه بهمن فروزنده

3

اصول مدیریت بازاریابی

جف لنکستر - لستر مسینگهام - ترجمه حسین نوروزی و نیما سلطانی نژاد

4

مدیریت بازاریابی

علیرضا مروج

5

مفاهیم کلیدی در بازاریابی

ترجه حسین نوروزی

6

مدیریت بازاریابی نوین

ترجمه حسین نوروزی، مهدی مهذبی

7

مدیریت بازاریابی جهانی

کیگان وارن جی، ترجمه ابراهیمی عبدالحمید

8

مدیریت بازاریابی

فیلیپ کاتلر - ترجمه امیر جعفری

9

جوهره بازاریابی

هوف، نیلز و هالنسن ، اوبر سنیک، ترجمه حسین نوروزی ومهدی مهذبی

 

درس مدیریت بازاریابی

با داشتن ضریب چهار، بیشترین اهمیت را برای گرایش پر مخاطب مدیریت بازرگانی دارد. در سال های گذشته سوالات این درس ساده تر بوده و از منابع محدود تری طراحی میشد. اما در سال های اخیر هم بر تعداد منابع مدنظر طراحان افزوده شده و هم سوالات به سبک مفهومی تری طراحی میشوند.از نظر اهمیت تمامی فصول این درس مهم و دارای سوال هستند و برای کسب درصد بالا در این درس باید بر تمامی فصلهای کتاب بازاریابی مسلط باشید هرچند میتوان چندین مورد را به عنوان فصل های مهمتر نام برد .فصل های : کلیات بازاریابی ، رفتار مصرف کننده ، فرآیند STP (تقسیم بازار و تعیین هدف)، مدیریت محصول ، قیمت گذاری، تبلیغات ، بازاریابی جهانی میتوانند فصول مهم تر برای مطالعه باشند.همچنین پیشنهادات من برای روش خواندن این درس بر اساس تجربه رتبه های برتر کنکور کارشناسی ارشد به این شرح است که :*مدیریت بازاریابی را روزانه در برنامه خود قرار دهید.*کلاس بازاریابی و همچنین جمع بندی ها در کلاس نکته و تست بازاریابی بسیار برای این درس کمک کننده و مفید میباشند.*به جای خواندن منابع متعدد یک منبع جامع و کامل را انتخاب کرده و همان را چندین دور بخوانید.*حتما یک کتاب تست بازاریابی داشته باشید و از مزایا زدن تست زیاد برای این درس بهره مند شوید.*بهترین جزوه مدیریت بازاریابی ، جزوه ای است که به دست خودتان نوشته شده و شامل کلیدواژه های مهم و خلاصه مطالب است.*خلاصه نویسی برای این درس بسیار مهم است همچنین میتوانید از کتابی که در انتهای هر فصل خلاصه نکات را آورده استفاده کنید.*سرعت خواندن این درس در ابتدا بسیار پایین است پس از این بابت نگران نباشید و در دور اول به روخوانی و روزنامه وار خواندن درس *اکتفا کنید و سپس در دفعات بعدی به فهم مطلب، حاشیه نویسی و مشخص کردن نکات مهم بپردازید.*در پاسخ دادن به نمونه سوال های بازاریابی دقت کنید که یک بار بعد از خواندن مطالب با نیت فهم بهتر مطلب، و بار دیگر (چند روز بعد) *برای تسلط بیشتر و دفعات بعدی برای افزایش سرعت تست زنی و مرور مطالب سوال ها را پاسخ بدهید.

 


درخواست مشاوره رایگان





* شماره موبایل خود را به صورت عددی و بدون صفر اولیه وارد نمایید . به طور مثال 9121111111


مشاوره برای :


نظرات کاربران

هنوز هیچ سوالی ثبت نشده است .

نظر خودرا وارد کنید!